ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻠﯽ
ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﻧﺮﺥ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ
ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩ
ﻧﺮﺥ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ ۲۰۲۶ ﺍﺯ ۲٫۳٪ ﺑﻪ ۲٫۲٪ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺗﺤﺖ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ، ﻧﺮﺥ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﻭ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺍﮐﻨﻮﻥ ۲٫۱۱٪ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺳﺎﻝ ﻣﺎﻟﯽ ﻋﺒﻮﺭﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﻮﺩ

ﮐﺎﻫﺶ ﯾﮏ ﻭﺍﺣﺪ ﺩﺭﺻﺪﯼ، ﺍﻗﺴﺎﻁ ﻭ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۶ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ
ﻧﺮﺥ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺑﺮ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ ۲۰۲۶ ﺑﻪ ۲٫۲٪ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﺮﺥ ۹٪ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﻧﯿﺰ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻓﻌﺎﻝ ﻭﺍﺟﺪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ۲٫۱۱٪ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﺍﺳﺖ.
ﻧﺮﺥ ۲٫۲٪ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ۲۰۲۶ ﻧﯿﺴﺖ. ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ ﺳﺎﻝ ﻣﺎﻟﯽ ﺁﻥ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺮﺥ ﻗﺪﯾﻢ ﻭ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﻫﺮ ﺩﻭﺭﻩ ﺗﺴﻬﯿﻢ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻧﺮﺥ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺎ ﺳﺎﻝ ﺗﻘﻮﯾﻤﯽ ﺩﺭ ۲۰۲۶ ﺑﺮﺍﺑﺮ ۶۹۵۹٫۲٪ ﺍﺳﺖ.

ﻧﺤﻮﻩ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺮﺥ
ﺩﻭﺭﻩ | ﻧﺮﺥ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ | ﻧﺮﺥ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ | ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺑﺮ ۰۰۰٬۵۰۰ ﺩﻻﺭ |
|---|---|---|---|
ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ ۲۰۲۶ | ٪۲٫۳ | ٪۲٫۱۲ | ۰۰۰٬۶۱ ﺩﻻﺭ |
ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺳﺎﻝ ﺗﻘﻮﯾﻤﯽ ۲۰۲۶ | ٪۶۹۵۹٫۲ | ٪۶۹۵۹٫۱۱ | ۴۷۹٬۵۸ ﺩﻻﺭ |
ﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺟﺪﯾﺪ | ٪۲٫۲ | ٪۲٫۱۱ | ۰۰۰٬۵۶ ﺩﻻﺭ |
ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻪ ﺣﺪ ۰۰۰٬۵۰۰ ﺩﻻﺭﯼ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﺭﺍ ﻓﺮﺽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺗﻌﺪﯾﻼﺕ ﺭﺍ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ.
ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺮﺥ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺩﻭﺭﻩ ﮔﺬﺍﺭ
ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻭﺍﺟﺪ ﻧﺮﺥ ۲٫۲٪ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟
ﻧﺮﺥ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﺁﻣﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﮐﺴﺮ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺷﺮﮐﺖ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺗﺤﺖ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ، ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺣﺪ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﻣﻮﺟﻮﺩ.
ﺳﺎﻝ ﻋﺒﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ
ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ ﻣﺎﻟﯽ ﻋﺒﻮﺭﯼ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ ۲۰۲۶، ﻧﺮﺥ ﻣﻮﺯﻭﻥ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﭘﯿﺶ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﻧﺮﺥ ﻗﺪﯾﻢ: ۲٫۳٪ × ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ÷ ﮐﻞ ﺭﻭﺯﻫﺎ
ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﻧﺮﺥ ﺟﺪﯾﺪ: ۲٫۲٪ × ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ÷ ﮐﻞ ﺭﻭﺯﻫﺎ
برای بدست آوردن نرخ پایینتر انتاریو در سال، هر دو مبلغ را با هم جمع کنید.
The government estimates that a typical 50-litre gasoline fill-up saves more than $5 while the full suspension remains in place.

ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺣﺪ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﭘﺎﺑﺮﺟﺎﺳﺖ
ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺮﺥ، ﺣﺪ ۰۰۰٬۵۰۰ ﺩﻻﺭﯼ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﯾﺎ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ. ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﯾﻦ ﺣﺪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﭘﺲ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ.
ﯾﮏ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺣﺪ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﻭ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﺪﻭﻝ ۵ ﻭ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺩﻭ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺣﺪ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯿﺪ
ﺣﺪ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﺭ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ ﺍﺯ ۱۰ ﺑﻪ ۵۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺩﻻﺭ ﺗﺪﺭﯾﺠﺎ ﮐﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
ﺣﺪ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺗﺠﻤﯿﻌﯽ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺰ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﺑﺪ.
ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﮐﺎﻫﺶ ﺣﺪ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻏﯿﺮﻓﻌﺎﻝ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ.
ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ، ﺣﺪ ﻭﺍﺟﺪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﯾﮏ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﺎﺷﺪ
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺎﻟﮏ ﻭ ﻣﺪﯾﺮ ﺭﺍ ﺗﺎﺯﻩ ﮐﻨﯿﺪ
ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺟﺎﺭﯼ ﻭ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ۲۰۲۶ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮐﻨﯿﺪ.
ﻣﺪﻝ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﻋﺒﻮﺭﯼ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺎ ﺳﻮﺩ ﺳﻬﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﯿﺪ.
ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺗﻮﺯﯾﻊ، ﺣﺴﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﺮﺩﺍﺩ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪﯼ
ﻧﺮﺥ ۲٫۲٪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ ﻣﺎﻟﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ۳۰ ﮊﻭﺋﻦ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ ﻋﺒﻮﺭﯼ، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯﻫﺎ، ﺣﺪ ﮐﺴﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﻭ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺭﺍ ﺩﻗﯿﻖ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﮐﻨﯿﺪ.
ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻔﺘﻪ

ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ
ﻧﺮﺥ ﻫﺎﯼ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎﺭﻡ ۲۰۲۶ ﺭﺍ CRA ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ
ﺍﺯ ۱ ﺍﮐﺘﺒﺮ ﺗﺎ ۳۱ ﺩﺳﺎﻣﺒﺮ ۲۰۲۶، ﻧﺮﺥ ﻣﻘﺮﺭ CRA ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﻣﻌﻮﻕ، ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ CPP ﻭ EI ﺑﺮﺍﺑﺮ ۷٪ ﺑﺎ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻧﺮﺥ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺷﺮﮐﺖ ۳٪ ﺍﺳﺖ. ﻧﺮﺥ ﻣﺰﯾﺖ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﻭﺍﻡ ﮐﻢ ﺑﻬﺮﻩ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪ ﯾﺎ ﺳﻬﺎﻣﺪﺍﺭ ﻧﯿﺰ ۳٪ ﻭ ﻧﺮﺥ ﻭﺍﻡ ﯾﺎ ﺑﺪﻫﯽ ﻣﺮﺑﻮﻁ ۲۹٫۶٪ ﺍﺳﺖ.
ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺳﺎﻝ، ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺳﻬﺎﻣﺪﺍﺭﺍﻥ، ﺣﺴﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺷﺮﮐﺘﯽ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﻌﻮﻕ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﯿﺪ. ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺯﻭﺩﺗﺮ، ﺑﻬﺮﻩ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎﺯﯼ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭﺍﻡ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ.

ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺍﺷﺨﺎﺹ
ﺍﺯ ۱ ﺍﮐﺘﺒﺮ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﻘﻠﺐ ﺭﺍ CRA ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺍﺯ ۱ ﺍﮐﺘﺒﺮ ۲۰۲۶ ﺗﺪﺍﺑﯿﺮ ﺟﺪﯾﺪ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺯﯾﺮﺍ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ CRA ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﺨﺼﯽ ﺳﺮﻗﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺴﯿﺮ ﺍﺳﺘﺮﺩﺍﺩ ﯾﺎ ﻣﺰﺍﯾﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.
ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ ﺣﺴﺎﺏ CRA، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﯾﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺗﻤﺎﺱ، ﻭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻧﺎﺁﺷﻨﺎﯼ ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ. ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺭﺳﻤﯽ CRA ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﯾﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﭘﯿﺎﻡ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﻨﯿﺪ.
ﺭﻣﺰ ﯾﮑﺘﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺒﺮﯾﺪ، ﺍﺣﺮﺍﺯ ﻫﻮﯾﺖ ﭼﻨﺪﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ، ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺣﺴﺎﺏ ﺭﺍ ﻣﺮﺗﺐ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺠﻮﺯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﺎ CRA ﺗﻤﺎﺱ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ.
ﻣﻬﻠﺖ ﻣﻬﻢ
۲ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ ۲۰۲۶ | ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻓﺼﻠﯽ GST/HST
ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻓﺼﻠﯽ GST/HST ﺑﺎ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﺭ ۳۰ ﺳﭙﺘﺎﻣﺒﺮ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﯾﮏ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺩﺍﺭﺩ. ﭼﻮﻥ ۳۱ ﺍﮐﺘﺒﺮ ۲۰۲۶ ﺷﻨﺒﻪ ﺍﺳﺖ، ﻣﻬﻠﺖ ﺑﻪ ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ ۲ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺣﺘﯽ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺭﺍ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ ﺗﻮﺳﻂ CRA ﺯﻣﺎﻥ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ.
ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﻧﻘﺪﯼ | ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻌﻮﻕ CRA ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﺎﻩ، ﻭﺍﻡ ﺳﻬﺎﻣﺪﺍﺭ ﻭ ﻭﺟﻪ GST/HST ﺳﺮﺭﺳﯿﺪ ۲ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﯿﺪ.
ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ
2520356ONTARIOCORP.v.THEKING,2026TCC 161
ﺗﺨﺮﯾﺐ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺍﺧﻞ ﺧﺎﻧﻪ،
ﻫﻨﻮﺯ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻧﺒﻮﺩ.
ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ HST ﺑﻪ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﮑﺮﺩ.
ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺩﺍﺧﻠﯽ
ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﺎ
ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ ﺍﺳﺎﺳﯽ
ﺁﺯﻣﻮﻥ HST ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ
ﻣﻮﺿﻮﻉ
ﺷﺮﮐﺖ ﯾﮏ ﻣﻠﮏ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﻡ ﺧﺮﯾﺪ، ﺑﺨﺶ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﻓﺮﻭﺧﺖ. ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﯾﺎ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ، ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﻣﺸﻤﻮﻝ HST ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺭﺃﯼ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ
ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﻣﻌﺎﻑ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺣﺬﻑ ﯾﺎ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﻫﻤﻪ ﯾﺎ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻫﻤﻪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ، ﺑﻪ ﺟﺰ ﭘﯽ، ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ، ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﺩﺍﺧﻠﯽ، ﮐﻒ، ﺑﺎﻡ ﻭ ﺭﺍﻩ ﭘﻠﻪ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻋﻤﻠﯽ، ۹۰٪ ﯾﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺍﺳﺖ.
ﮐﺎﺭ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺗﺨﺮﯾﺐ.
ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻓﺮﻭﺵ، ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﻻﺯﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺣﻔﻆ ﺷﺪ
ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺭﺃﯼ
ﺭﻓﺘﺎﺭ HST ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﺮﻭﺵ ﺳﻨﺠﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﺮﺽ ﮐﻨﺪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ ﺷﺪﻩ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ؛ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻧﺎﺗﻤﺎﻡ ﻧﯿﺰ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺧﻼﻑ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺽ ﮐﻨﺪ.
ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻣﻠﮏ ﺭﺍ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﮐﻨﯿﺪ
ﻣﺴﺎﺣﺖ ﮐﻒ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭ ﻧﻘﺸﻪ ﻭ ﻓﺎﮐﺘﻮﺭ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ.
ﺩﺭ ﺟﺪﻭﻝ ﺯﻣﺎﻧﯽ، ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪﻩ ﺟﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺭﻓﺘﺎﺭ HST ﺭﺍ ﺻﺮﯾﺤﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺭﺝ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ ﻧﯿﺴﺖ.
ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ
ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﻋﺒﻮﺭﯼ ﺍﺯ ۱ ﮊﻭﺋﯿﻪ، ﻧﺮﺥ ﺭﻭﺯﺷﻤﺎﺭ ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ ﺭﺍ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺫﺧﯿﺮﻩ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ، ﺍﻗﺴﺎﻁ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺎﻟﮏ ﻭ ﻣﺪﯾﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﮐﻨﯿﺪ
ﻭﺍﻡ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻧﺮﺥ ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻣﻌﻮﻕ CRA ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﯿﺪ..
ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎﯼ ﺣﺴﺎﺏ CRA ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﻘﻠﺐ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﻤﻮﻝ، GST/HST ﻓﺼﻠﯽ ﺭﺍ ﺗﺎ ۲ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﻨﯿﺪ.
ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﻠﮏ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ، ﺑﻨﺪ HST ﺭﺍ ﺣﻞ ﮐﻨﯿﺪ.
